سوالات متداول
- پیغام خطای " امکان معامله مجدد ملک تا صدور مفاصا حساب مالیاتی و ثبت در اسناد رسمی امکان پذیر نخواهد بود" که در یک کادر قرمز رنگ در بالای صفحه میآید، به چه معناست؟
- ظاهر شدن این پیغام بدین معناست که با کدپستی درج شده قبلاً معامله ای صورت گرفته است و فروشندهی معاملهی قبلی، الزاماً باید مفاصا حساب مالیاتی را دریافت نموده و همچنین کاربر سازمان امور مالیاتی اطلاعات مفاصاحساب صادر شده را وارد سیستم نماید تا امکان ثبت مجدد قرارداد برای ملک مورد نظر فراهم گردد. چنانچه اطلاعات مفاصا حساب توسط کاربر سازمان امور مالیاتی در سامانه ثبت نشده باشد، با ارسال کپی مفاصاحساب قرارداد قبلی این ملک و درج کد رهگیری بر روی آن به شماره نمابر 77639905، مشکل برطرف خواهد گردید.
- آیا برای ثبت قرارداد جهت کلیه واحدهای یک ساختمان، میتوان از یک کد پستی استفاده کرد؟
- با توجه به اینکه عده کثیری از افراد بر این تصور هستند که تمام واحدهای ساختمان دارای یک کد پستی است، یکی از مواردی که مشاورین املاک را در زمان ثبت قرارداد با مشکلات متعددی مواجه مینماید، استفاده از یک کد پستی به منظور ثبت قرارداد برای کلیه واحدهای یک ساختمان میباشد. این در حالیست که تک تک واحدهای ساختمان دارای یک کد پستی مجزا بوده و در بانک اطلاعات پست موجود میباشد که از طریق مراجعه به اداره پست منطقه، دسترسی به کد پستی هر یک از واحدها بصورت مجزا قابل حصول و دسترسی می باشد.
- قدرالسهم خریدار یا فروشنده در قسمت طرفین به چه معناست؟ آیا با میزان مورد معامله در ارتباط است؟
- قدرالسهم به تعداد طرفین قرارداد (اعم از خریدار/فروشنده و یا موجر/مستأجر) بستگی دارد و ارتباطی به میزان مورد معامله ندارد. در صورتیکه تعداد هریک از طرفین معامله یک نفر باشد، قدرالسهم هرکدام را 100 وارد میکنیم و اگر تعداد بیشتر از یک نفر باشد، میزان قدرالسهم هریک از طرفین بصورت کسری از 100 وارد میگردد. لازم بهذکر است مجموع قدرالسهم طرفین قرارداد (اعم از خریدار/فروشنده و یا موجر/مستأجر) میبایست برابر 100 باشد.
- سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور، از لحاظ عملکردی با چه مرورگر اینترنتی سازگار است؟
- جهت کار با سامانه تنها می بایست از مرورگر اینترنت اکسپلورر INTERNET EXPLORER ورژن 6 یا 7 (ترجیحا ورژن 7) استفاده نمود.
- چگونه می توانیم قراردادهای ثبت ناقص را کامل کنیم؟
- پس از ورود به صفحه کاربری، بر روی منوی "مدیریت قراردادها" کلیک نموده و سپس از منوی بازشونده یکی از گزینههای کل قراردادها یا قراردادهای ثبت شدهی جدید را انتخاب می کنیم. پس از جستجو و یافتن قرارداد مدنظر بر روی سطر مربوط به قرارداد دوبار کلیک نموده و پس از باز شدن فرم قرارداد نسبت به تکمیل اطلاعات قرارداد و ذخیره آن اقدام می کنیم.
- چگونه می توانیم قراردادهای خود را مشاهده کنیم؟
- در منوی مدیریت قراردادها، کلیه قراردادهای ثبت شده و فسخ شده بهصورت تفکیکی موجود می باشد. ضمن اینکه گزینه کل قراردادها نیز مجموع قراردادهای ثبت شده جدید، قراردادهای تأیید شده و قراردادهای تأیید نشده را در بر میگیرد.
- قراردادهای تاییدنشده به چه معناست؟ چگونه می توان دلیل عدم تایید را متوجه شد؟
- برای مشاهده دلیل عدم تایید میبایست قرارداد مدنظر را باز نموده و سپس در صفحه نظریه کارشناس علت عدم تایید را ملاحظه و نسبت به تصحیح نواقص موجود و ذخیره اصلاحات صورت گرفته اقدام نمود.
- فسخ قرارداد چگونه انجام می شود؟
- به منظور فسخ هریک از قراردادها، پس از ورود به صفحه کاربری گزینه فسخ قرارداد را انتخاب نموده و سپس در فرم جستجوی قرارداد، یکی از اطلاعات قرارداد مدنظر (شامل کدرهگیری، شماره سریال و شماره ثبت قرارداد) را وارد نموده و آن را جستجو مینماییم. پس از جستجو و باز شدن فرم قرارداد، با کلیک بر روی دکمه فسخ قرارداد، قرارداد مدنظر فسخ میشود. دقت نمایید که ثبت مجدد قرارداد پس از فسخ آن امکانپذیر نخواهد بود.
- چرا پس از درج نام کاربری و رمز عبور و کلیک بر روی گزینه ورود، در برخی موارد کد امنیتی عوض می شود و پیغام کد امنیتی اشتباه است ظاهر می شود؟
- در بعضی از موارد ایجاد چنین مشکلی به دلیل فعال شدن امضای دیجیتال می باشد. که کاربران باید راهنمای ورود با امضای دیجیتال را در صفحه ی اصلی مطالعه نموده و تنظیمات مربوطه را انجام دهند. در پارهای از مواقع نیز این مشکل به علت سرعت پایین خطوط اینترنت و ترافیک خطوط می باشد که استفاده از اینترنت با سرعت مناسب این مشکل را مرتفع میکند.
- پیغام خطای "کد ملی با شماره شناسنامه مغایرت دارد" به چه معناست؟
- در خصوص درج کد ملی و شماره شناسنامه طرفین قرارداد میبایست دقت شود که این موارد کاملاً صحیح و دقیق و بر اساس اطلاعات کارت ملی وارد شود. چراکه وجود کوچکترین خطا در ثبت کد ملی و شماره شناسنامه موجب نمایش این پیام میگردد. در صورتیکه از صحت شماره شناسنامه و کد ملی وارد شده اطمینان داشته و باز هم با پیام مواجه شدید، برای رفع این مشکل میبایست کپی کارت ملی و شماره شناسنامه فرد مورد نظر را با ذکر مشکل به شماره 88963269 فکس نمایید.
- اگر هنگام ورود به سایت با خطای "نام کاربری یا رمز عبور اشتباه است" روبرو شدیم، چگونه مشکل را رفع نماییم؟
- در چنین حالتی یکی از موارد نام کاربری و رمز عبور و یا هردوی آنها درست وارد نشده است که میبایست جهت اطلاع از نام کاربری و رمز عبور صحیح با مدیر اجرایی اتحادیه تماس گرفته و از نام کاربری و رمز عبور صحیح خود مطلع شوید.
- به چه دلیل هنگام ثبت قرارداد با وارد کردن کد پستی امکان ثبت آدرس وجود ندارد؟
- با توجه به اینکه پس از درج کد پستی مراحل استعلام آن از پست از طریق ارتباط اینترنتی انجام شده و آدرس مکان مورد نظر از پست دریافت میشود، در برخی از موارد به دلیل پایین بودن سرعت و ترافیک خطوط اینترنت استعلام به کندی صورت میگیرد و امکان ثبت آدرس تا انجام کامل استعلام ممکن نیست که از طریق بکارگیری اینترنتهای با سرعت مناسب این مشکل نیز مرتفع خواهد گردید.
- پیغامهای خطا از قبیل "دسترسی شما به این بخش ممنوع است" و یا "با عرض پوزش" را چگونه می توان رفع کرد؟
- در اکثر مواقع نمایش این پیامها به دلیل بروز خلل در بر قراری ارتباط با سایت رخ میدهد جهت رفع این مشکل کلیدهای CTRL+F5 از صفحه کلید را فشار داده و یا از سایت خارج شده و پس از چند دقیقه مجدداً وارد سایت شوید و چنانچه قراردادی را بهصورت ناقص ثبت نموده بودید از منوی مدیریت قراردادها و زیر منوی قراردادهای ثبت شده جدید نسبت به تکمیل آن اقدام نمایید. چنانچه پس از چند دقیقه این مشکل مرتفع نگردید از طریق شمارههای موجود در سایت با قسمت پشتیبانی تماس بگیرید.
- اگر پیغامهایی از قبیل " فرآیند امضای دیجیتال امکان پذیر نیست" و " خطای 411" را مشاهده کردیم، چگونه مشکل را رفع نماییم؟
- در ابتدا نسبت به نصب نرمافزار امضای دیجیتال از طریق لوح فشرده موجود در بسته ارسالی امضای دیجیتال اقدام نموده و سپس مراحل اشاره شده در قسمت راهنمای ورود با امضای دیجیتال را به دقت انجام دهید. چنانچه پس از طی این مراحل مشکل برطرف نگردید با قسمت پشتیبانی امضای دیجیتال تماس بگیرید.
- اگر پیغام "امضای دیجیتال شما در سامانه تعریف نشده است" را مشاهده کردیم، چگونه مشکل را رفع نماییم؟
- جهت رفع اين خطا، اقدامات اشاره شده در راهنمای ورود با امضاي ديجيتال را انجام داده و در صورت عدم رفع مشکل با قسمت پشتیبانی امضای دیجیتال تماس بگیرید.
- چنانچه پیامی مبنی بر BLOCK شدن امضای دیجیتال نمایش داده شد، این مشکل چگونه برطرف میشود؟
برای حل این مشکل به راهنمای ورود با امضای دیجیتال مراجعه نموده و قسمت راهنمای رفع مشکلات شناسه امضای دیجیتال را مطالعه و مراحل مربوطه را انجام دهید.
برای طرح سوال جدید اینجا کلیک نمایید .